Тарихы


«Дене тәрбиесі» кафедрасы


Елбасы Қ. Ж. Тоқаевтың елімізді қуатты ілгерілету бағдарламасын қамтитын Жолдауы адамға, оның жасампаз шығармашылық күштеріне жан-жақты бағытталған. Жастар саясатына ерекше орын беріліп отырғаны, «өз назарын жастарға және өскелең ұрпаққа аудару» қажеттігі атап өтіледі. Жастар қазақстандықтардың барлық ұрпақтарының рухани мұраларының дағдылары мен қазыналарын меңгеруі, бірлікті нығайтуы, мемлекетіміздің тұрақтылығы мен қауіпсіздігін қамтамасыз етуі, өз Отанының патриоты болуы тиіс. Жас ұрпақ салауатты өмір салты идеяларының ізбасарлары мен жетекшілері болуы керек, өзінің физикалық жетілуімен белсенді айналысуы керек, іс жүзінде жақсылық, гуманизм және жанашырлық принциптерін бекітуі керек. Қазақстанның ХХІ ғасырға кіру стратегиясы, ең алдымен, жастарға бағытталған.

Осылайша, жаңа экологиялық жағдайларда салауатты өмір салтын қалыптастыру міндеттерін шешу ел Президенті Қ. Ж. Тоқаевтың Қазақстан халқына өз стратегиясында қойған барлық тараптар мен басым бағыттардың құрамдас бөліктерін реформалаудың ағымдағы және перспективалық процесін жетілдіруге және оңтайландыруға бағытталуы тиіс.

Мақсатқа жету үшін кафедрада келесі міндеттер шешіледі:

  • салауатты өмір салты қағидаттарын бекіту, денсаулықты сақтау және нығайту мақсатында университет студенттері мен қызметкерлерін дене шынықтыру және спортпен тұрақты айналысуға тарту;
  • дене шынықтыру мен спорттың материалдық-техникалық базасын нығайту және дамыту, дене шынықтырумен және спортпен айналысатындар үшін спорт ғимараттарының қолжетімділігін арттыру;
  • салауатты өмір салтын қалыптастыру бойынша ақпараттық-білім беру және насихаттау қызметін күшейту;
  • университет студенттері мен қызметкерлері арасында дене шынықтыру-сауықтыру және спорттық-бұқаралық жұмысты ұйымдастыру.

Қазіргі уақытта жастарды дене шынықтыру және спортпен шұғылдануға, демек, салауатты өмір салтына тартудың үлкен рөлі жоғары оқу орындарына беріледі.

Жыл сайын кешенді даму бағдарламаларында университет басшылығы оқу-білім беру процесін жаңғырту, ғылыми-инновациялық қызметті күшейту және білім беру қызметтерінің сапасын арттыру бойынша жүйелі шаралар бойынша үлкен міндеттер қояды.

Дене тәрбиесі курсы бойынша ҚарТУ оқу процесінде мынадай міндеттерді шешу көзделеді:

  • студенттерде жоғары моральдық ерік-жігер мен физикалық қасиеттерді, жоғары өнімді жұмысқа дайындықты тәрбиелеу;
  • студенттердің денсаулығын сақтау және нығайту, ағзаның дұрыс қалыптасуы мен жан-жақты дамуына ықпал ету, бүкіл оқу кезеңінде жоғары өнімділікті сақтау;
  • жоғары адамгершілік тұлғаны қалыптастыру;
  • өзін-өзі жүзеге асыруға деген ұмтылысты дамыту;
  • өзгермелі жағдайларға икемді жауап беру және тез бейімделу қабілеті;
  • өзара іс-қимылдың әлеуметтік-мәдени тетіктерін дамыту;
  • топтағы ұжымдағы одан әрі мінез-құлықты анықтайтын белгілі бір мінез-құлық стандарттарын әзірлеу;
  • адамның бейімделуі мен интеграциясы үшін нақты жағдайлар жасау;
  • жеке тұлғаның, мәннің, әлеуметтіліктің қасиеттерін ашу;
  • студенттердің жан-жақты дене шынықтыру дайындығы;
  • студенттердің Болашақ еңбек қызметінің ерекшеліктерін ескере отырып, олардың кәсіптік-қолданбалы дене дайындығы;
  • студенттердің дене тәрбиесін ұйымдастырудың теориясы, әдістемесі, спорттық жаттығулар негіздері бойынша қажетті білім алуы;
  • студент-спортшылардың спорттық шеберлігін жетілдіру;
  • студенттердің дене шынықтырумен және спортпен үнемі айналысу қажеттілігіне деген сенімін тәрбиелеу.

Кафедрада оқу процесі денсаулық жағдайына, студенттердің физикалық дамуы мен дайындық деңгейіне, олардың спорттық біліктілігіне, сондай-ақ олардың алдағы кәсіби қызметінің еңбек жағдайлары мен сипатын ескере отырып ұйымдастырылады.

Оқу жоспары мен мемлекеттік бағдарламаға сәйкес студенттердің дене тәрбиесі бойынша оқу-тәрбие процесін қою және өткізу үшін тікелей жауапкершілік университеттің дене тәрбиесі кафедрасына жүктелген. Ал бұқаралық сауықтыру, дене шынықтыру және спорттық жұмысты спорт клубы кафедрамен және қоғамдық ұйымдармен бірлесіп жүргізеді.

Оқу жылы ішінде медициналық тексеруді және студенттердің денсаулық жағдайын бақылауды жоғары оқу орнының емханасы немесе денсаулық сақтау пункті жүзеге асырады.

ҚарТУ-дегі дене тәрбиесі студенттердің бүкіл оқу кезеңінде жүзеге асырылады және бір-бірімен байланысты, бірін-бірі толықтыратын және студенттердің дене тәрбиесінің біртұтас процесі болып табылатын әртүрлі нысандарда жүзеге асырылады.

Оқу сабақтары жоғары оқу орындарындағы дене тәрбиесінің негізгі нысаны болып табылады. Олар барлық мамандықтар бойынша оқу жоспарларында жоспарланған. Оларды өткізуді дене тәрбиесі кафедраларының оқытушылары қамтамасыз етеді.

Тәуелсіз сабақтар оқу материалын жақсы игеруге ықпал етеді, дене шынықтырумен айналысудың жалпы уақытын көбейтуге мүмкіндік береді, дене шынықтыру процесін жеделдетеді, дене шынықтыру мен спортты студенттердің өмірі мен демалысына енгізудің бір жолы болып табылады.

Сана, біртіндеп, дәйектілік, қайталану, даралау,  жүйелілік — жаттығу кезінде міндетті түрде орын алуы керек. Сана принципі өз денесін (денесі мен рухын) өзін-өзі жетілдіруде денсаулықты нығайтуда жүргізілетін тәуелсіз сабақтардың рөлі мен маңыздылығын терең түсінуге бағытталған.

B оқу сабақтарымен бірге дұрыс ұйымдастырылған сабақтар дене тәрбиесінің оңтайлы үздіксіздігі мен тиімділігін қамтамасыз етеді. Бұл сабақтар оқытушылардың тапсырмасы бойынша немесе секцияларда оқу уақытынан тыс уақытта өткізілуі мүмкін.

«Дене тәрбиесі» кафедрасы 1953 жылы ұйымдастырылды. «Дене тәрбиесі» пәні бейінді дене дайындығын, салауатты өмір салтын жүргізудің саналы қажеттілігін тәрбиелеуді, денсаулықты нығайтуды қамтамасыз етеді және барлық мамандықтар үшін міндетті болып табылады.

Қарағанды тау-кен институты мен дене тәрбиесі кафедрасының Құрылған жылы сабақтар дене шынықтыру сабақтарына бейімделген жертөле үй-жайында өткізілді. 2 жылдан кейін студенттер мен оқытушылардың күшімен спорт залы салынды, бұл спорттың 8 түрінен академиялық және секциялық сабақтар мен жарыстар өткізуге мүмкіндік берді. Осы уақытта спорттық-бұқаралық жұмыс үлкен дамуға ие болды: институттың футбол, хоккей бойынша командалары Қазақстанның жүлдегерлері атанды, басқа да спорт түрлері дамыды.

Кафедраның бірінші меңгерушісі, 1953-1961 жылдары аға оқытушы А. Б. Акимов болды. Әр жылдары кафедраны Ю.А. Ни (1961-1966 жж.), А. П. Дюсенова (1966-1969 жж.), Г. В. Захарченко (1969-1971 жж.), 3.Е. Есмағамбетов (1971-1978 жж.), В. А. Зубов (1978-1987 жж.), В. А. Сенкин (1987-2010 жж.), А. А. Ахметов (2010-2014 жж.)

2015 жылдан бастап қазіргі уақытқа дейін кафедраны педагогика ғылымдарының кандидаты И. Л. Головин басқарады.

Әр уақытта кафедраның дамуына оқытушылар мен жаттықтырушылар үлкен үлес қосты: А. Ч. Ким, Г. П. Лихарева, К. М. Безгачев, А. Е. Пак, В. И. Малышева, И. А. Кнап, П. В. Казанцев, С. Б. Кужахметов, Р. М. Саденов, В. Н. Сайдулин, Н. П. Свяженин, кафедраның сандық құрамы өткен жылдар бойы өзгерді. Кафедраға қазақ, қырғыз, әзірбайжан дене шынықтыру институттарының, Пенза, Петропавл, Қарағанды педагогикалық институттарының түлектері, Моңғолия ФКиС БҒМ–Алтиус университетінің түлектері, ғылым магистрлері, спорт шеберлері келді: П. А. Басаев — еркін күрес; Г. Ф. Якуб, Н. А. Тимершина-акробатика; М. И. Черемесина-жеңіл атлетика, С. Б. Кужахметов — ауыр атлетика, Б. К. Рахимбеков — грек-рим күресі, Д. К. Ысқақов — қазақша күресі және т. б.

Қазіргі уақытта кафедра штатында 15 оқытушы бар, оның ішінде: 1-педагогика ғылымдарының кандидаты,

1-ҚР еңбек сіңірген жаттықтырушысы.

1 — Халықаралық дәрежедегі спорт шебері, 4-КСРО және ҚР спорт шеберлері,

4-спорт шеберіне үміткер.

2-педагогика ғылымдарының магистрлері.

Дене тәрбиесін жақсарту және студент жастар мен қызметкерлердің денсаулығын нығайту мақсатында 1961 жылы Қарқаралыда «Политехник»спорттық-сауықтыру лагері құрылды. Оның қалыптасуының бастауында ректор академик А.С. Сагинов және 60 жылдан астам уақыт бойы лагерьдің жұмысын қамтамасыз етіп келе жатқан комендант Ф. И. Федорчуктың отбасы болды. Лагерь жағдайында дене шынықтыру және спорт сабақтарының тиімділігі оларды қолайлы табиғи факторлармен және Қарқаралы климатының емдік қасиеттерімен ұштастырудың арқасында артты. Лагерь жұмысының ерекшелігі оқу сабақтарын (геофизикалық, геологиялық практика) сауықтыру-спорттық жұмыстармен ұштастыру болып табылады.

1966 жылы спорт клубы құрылды, оны 25 жыл бойы бокстан спорт шебері М.И. Кан басқарды — Лесгафт атындағы Ленинград дене шынықтыру институтының түлегі. 1991 жылы М. И. Каннан жұмысты қабылдаған кафедраның аға оқытушысы C. H. Кунах болды.

2008 жылдың қазан айында Ғылыми кеңестің шешімімен спорт клубы университеттің жеке бөлімшесіне айналды.

Қазіргі уақытта спорттың 16 түрі бойынша спорт секциялары құрылып, жұмыс істейді, онда 450-ден астам адам айналысады.

Университет тарихында спорттық база да дамыды. 1963 жылы салынып жатқан бас ғимараттың спорт залы бар бір бөлігі пайдалануға берілді. Алайда, студенттер санының өсуіне байланысты спорт залы оқу процесі мен жаттығу сабақтарының қалыпты жүргізілуін қамтамасыз етпеді. 1965 жылы спорт кешенінің құрылысы басталды, бірінші кезек 1969 жылы тапсырылды. Спорт кешеніне мыналар кірді: ойын залы және екі мамандандырылған зал: Күрес және ауыр атлетика. 1985 жылы тағы 3 зал пайдалануға берілді: ойын залы, үстел теннисі залы, күрес залы. 2006 жылы жасанды жабыны бар 4 алаң салынды. 2007 жылы үстел теннисі залы, жаттығу залы күрделі жөндеуден өтті, шаңғы базасы, атыс алаңы салынды. 2013 жылы екі футбол корты жасанды жабындарды жаңартты.

Қазіргі уақытта университеттің спорт кешені-Қазақстанның жоғары оқу орындарының ең ірі құрылыстарының бірі. Ол заманауи жабдықтармен жабдықталған 9 мамандандырылған залдан тұрады.

Без рубрики