«Үштілді білім беру контексінде АКТ қолдану арқылы сыни ойлауды дамыту » біліктілікті арттыру курстарын өткізу туралы ЕСЕП


2019 жылдың 1-5 сәуірінде Қарағанды мемлекеттік техникалық университетінде (Қарағанды қ., Қазақстан) жоғары оқу орындарының оқытушылары мен колледж және мектеп мұғалімдері үшін біліктілікті арттыру курстары өткізілді.

  1. Семинар туралы жалпы ақпарат

Біліктілікті арттыру курстары озық тәжірибені игерудің бір түрі ретінде оқытушылық қызметтің тиімділігін арттыруға бағытталған. Педагогтердің біліктілігін арттыру барысында кәсіби құзыреттілікті дамытуға, кәсіби стереотиптерді жеңуге, оқытушылар мен білім алушылардың шығармашылық белсенділігін дамытуға байланысты міндеттер шешілді.

Осыған байланысты «үш тілді білім беру контекстінде акт қолдана отырып сыни ойлауды дамыту» біліктілігін арттыру курстарын өткізудің маңыздылығы, онда оқытудың басым бағыттары, тәсілдері, әдістері мен тәсілдері болып табылатын интерактивті технологияларды енгізу мәселелері талқыланды.

Семинарды Қарағанды мемлекеттік техникалық университетінің орыс тілі мен мәдениеті кафедрасы мен біліктілікті арттыру институты ұйымдастырды.

ПК курсының негізгі мақсаттары:

1) жоғары оқу орындары оқытушыларының және колледждер мен мектеп мұғалімдерінің кәсіби құзыреттілігін жетілдіру және арттыру;

2) оқыту үдерісіне заманауи білім беру технологияларын енгізу тәжірибесін зерделеу арқылы жаңа кәсіби білім алу, педагогикалық шеберлік пен дағдылар спектрін кеңейту;

3) пәнді оқытудың әлемдік және отандық әдістемесіне баулу, оқыту үдерісіне жаңашыл тәжірибені енгізу.

Курстарға жоғарғы және орта арнайы білім беру жүйесінің 27 оқытушысы қатысты. Олардың арасында Батыс Қазақстан мемлекеттік медицина университетінің өкілдері бар. М. Оспанов атындағы Атырау мемлекеттік университетінің Х. Досмұхамбетов атындағы Еуразия ұлттық университеті. Политехникалық колледжі, Балқаш қаласы, Қарағанды қаласы.

Семинар жұмысына қатысты:

— Мухамедиев Хафиз Сихуатович, филология ғылымдарының кандидаты, Қ.Сатпаев атындағы ҚазМТУ қазақ және орыс тілдері кафедрасының ассистенті-профессоры;

— Какжанова Фарида Айдарханқызы, Қарағанды қ. ағылшын тілі мұғалімдері қауымдастығының президенті, Е. А. Бөкетов атындағы ҚарМУ қауымдастырылған профессоры;

— Савченко Таисия Тимофеевна, филология ғылымдарының докторы, ҚарМТУ орыс тілі және мәдениеті кафедрасының профессоры.

  1. Курстардың мазмұны

«Үштілді білім беру контекстінде акт қолдана отырып сыни ойлауды дамыту» біліктілігін арттыру курсы келесі міндеттерді жүзеге асыруға бағытталған:

  1. Курс тыңдаушыларын Үштілді білім беру саласындағы жетекші мамандармен, олардың жұмыс әдістемесімен таныстыру;
  2. Тілдерді оқыту үдерісіне жаңа технологияларды енгізу мәселелері бойынша курс қатысушылары мен тыңдаушыларының тәжірибе алмасу;
  3. Тіл пәндерін оқытудағы озық әдістемелік тәжірибені тарату.

ДК курстары аясында келесі сұрақтар талқыланды:

білім беру жүйесінің әртүрлі сатыларында үштілді білім беру мәселелерін зерттеу;

Үштілді білім берудің шетелдік және отандық тәжірибесін зерттеу;

заманауи білім беру технологиялары мүмкіндіктерін пайдалану;

тіл пәндерін оқыту үдерісіне жаңа педагогикалық және ақпараттық технологияларды енгізу;

оқу-әдістемелік, ғылыми, анықтамалық және басқа да әдебиеттермен, мультимедиялық материалдармен және т. б. қорды және электрондық базаны кеңейту және толықтыру.

Модераторлары бірінші біліктілікті арттыру курстарын сөз сөйледі Савченко Таисия Тимофеевна, филология ғылымдарының докторы, ҚарМТУ орыс тілі және мәдение кафедрасының профессоры, Тажибаева Сауле Мухажановна, ҚарМТУ орыс тілі және мәдение кафедрасының аға оқытушысы.

Т. Т. Савченко өзекті тақырыптармен сөз сөйледі:

Сыни ойлау тұлғаны дамытудың қазіргі заманғы мәселесі ретінде;

Тілдерді оқытудағы сыни ойлаудың ерекшеліктері ü

Аталған тақырыптарды талқылау шеңберінде модератормен орыс тілін оқыту тәжірибесінен нақты мысалдардағы жаңа технологияның мәнін егжей-тегжейлі және көрнекі түрде түсіндірді. Қатысушылардың көптеген сұрақтарына толық жауаптар берілді және жас оқытушыларға пайдалы кеңестер берілді.

Іс-шараның практикалық бөлімінде С. М. Тәжібаева тыңдаушыларды техникалық ЖОО-да орыс тілін оқытудың интегративті тәсілдерімен таныстырды. Курс қатысушылары мен тыңдаушылары білім алушылардың танымдық іс-әрекетін белсендіру, осы тәсілді қолдану барысында сыни ойлауды дамыту бойынша құнды дағдыларға ие болды.

Семинардың екінші күні дарынды балаларға арналған Н. НҰРМАҚОВ № 2 облыстық мамандандырылған мектеп-интернатында жалғасты. Жаңа білім беру технологияларын қолдану арқылы тілдерді (қазақ, орыс және ағылшын) деңгейлік оқыту жүзеге асырылатын

Жетекші практик-мұғалімдер интеграцияланған сабақтар өткізді, білім беру кеңістігінде қолданылатын жаңа әдістемелер көрсетілді.

Мектеп жұмысының негізгі бағыттары:

  1. Оқу процесіне оқытудың интерактивті технологияларын енгізу, оларды көпшілікке тарату және жалпы орта білім беру жүйесінде жылжыту;
  2. Үштілді білім беру саласында оқушыларға тілдерді оқыту процесінде ғылыми тәжірибелік зерттеулер жүргізу.

Мектеп мұғалімдері А. А. Темірова, С. М. Цемох, Е. А. Альменов оқушылардың коммуникативтік және пәндік білімдерін арттыруды көздейтін интерактивті технологиялар негізінде пәнді қарқынды оқытудың жаңа әдістерін көрсетті.

Курс тыңдаушыларының сабақтарына қатысуы мамандандырылған мектепте оқу үдерісі танымдық ойындар, зияткерлік марафондар, пікірталастар, проблемалық жағдайлар жасау, мультимедиялық ресурстарды пайдалану арқылы жүзеге асырылады деген қорытындыға әкелді. Мектеп мұғалімдері қазіргі заманғы білім беру технологияларын белсенді қолданады: компьютерлік құралдар, сандық білім беру ресурстары, сонымен қатар осы

заманауи оқыту әдістері оқушылардың материалды сапалы меңгеруіне ғана емес, сонымен қатар олардың сыни ойлауын дамытуға бағытталған.

Курс жұмысының үшінші күнінің модераторы ретінде Қарағанды қаласының ағылшын тілі мұғалімдері қауымдастығының президенті, Е. А. Бөкетов атындағы ҚарМУ қауымдастырылған профессоры Фарида Айдарханқызы Кәкжанова сөз сөйледі.:

Оқу үрдісінде шет тілін оқытуда сыни ойлау әдісін қолдану;

Ағылшын тілі сабақтарында АКТ арқылы сыни ойлауды дамыту технологиясын қолдану ü

Аталған тақырыптарды талқылау барысында тек ағылшын тілі мамандары ғана емес, сонымен қатар тіл пәндерінің басқа да оқытушылары да қатысты. Модератор көрсеткен инновациялық технологиялар курс тыңдаушыларын шығармашылық ізденіске белсендірді, әртүрлі проблемалық тілдік жағдайларда талдау, шешім қабылдау қабілетін дамытды.

Мухамедиев Хафиз Сихуатович, филология ғылымдарының кандидаты, Қ. Сәтбаев университетінің Қазақ және орыс тілдері кафедрасының ассистент-профессоры ДК курстарының төртінші және бесінші күндерінің модераторы болды.

Қарастырылған тақырыптар:

Оқу ақпаратымен аналитикалық жұмыс түрлері;

Педагогтің кәсіби өсуіне сыни ойлаудың әсері ü

Модератордың пікірінше, аналитикалық жұмыс оқу іс-әрекетінің интеллектуализациясын жүзеге асыруды, оқу процесіне сыни ойлау технологиясын енгізуді және тілдерді оқытудың келесі мақсаттарын орындауды қамтамасыз етеді:

ойлау дағдыларын дамыту және тілдік құзыреттілікті жетілдіру;

әр түрлі интерактивті технологияларды қолдану арқылы тілдерді оқыту мүмкіндіктері;

әлемдік білім беру кеңістігінде қолданылатын оқыту әдістері мен тәсілдерін интеграциялау.

Сөз сөйлеушілерге білім беру үрдісінің жағдайы өзгеруіне байланысты жалпы білім беру тәсілдерінің де өзгеруі керек екендігі әділ айтылды.

Модератордың пікірінше, оқытудың жаңа технологиялары күш пен құралдардың аз шығынымен ең аз уақыт ішінде қойылған оқу мақсатына қол жеткізуді қамтамасыз ететін оқытушылық қызметті ғылыми және әдістемелік негізделген ұйымдастырудың неғұрлым ұтымды тәсілдерінің жиынтығын ұсынады.

Сөз сөйлеу барысында, тілдерді оқыту үдерісіне оқытудың жаңа технологиялары мен әлемдік тәжірибелерін енгізу туралы қызықты деректер айтылды.

Біліктілікті арттыру курсының соңында ҚарМТУ-дың орыс тілі мен мәдениеті кафедрасының меңгерушісі доценті Оспанова Бикеш Ревовна сөз сөйледі.

Ол біліктілікті арттыру курстарының нәтижелері үштілді білім берудің қазіргі заманғы қазақстандық моделін көрсетуге мүмкіндік бергенін атап өтті. Бұл модельде шетелдік мамандардың, сондай-ақ отандық мамандардың озық тәжірибесі ескерілуі, баламалы әдістемелік алмасу әдісі қолданылуы тиіс.

Б. Р. Оспанованың сөйлеген сөзінде жоғары оқу орны мен орта білім берудің заманауи жағдайында білім беру процесіне жаңа технологияларды енгізу тілдік тұлғаның қалыптасуы үшін іргетас құратынын атап өтті, оның қалыптасу деңгейі болашақ мамандардың шығармашылық тұрғыдан өзін-өзі іске асыруының оң сипатын, олардың бәсекеге қабілеттілігі мен әлеуметтік ұтқырлығын негіздейді.

Біліктілікті арттыру курстарының қорытындысы бойынша барлық тыңдаушылар мен қатысушылар 72 сағат көлемінде сертификаттар мен біліктілікті арттыру куәліктерін алды.

 

Без рубрики